(Latviešu) Novājēšana un Ājurvēda

Sorry, this entry is only available in Latvian and Russian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in this site default language. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

Aptaukošanās vai liekais svars rodas, ja ķermenis uzkrāj vairāk tauku nekā nepieciešams. Aptaukošanos nekad nevar ignorēt. Labākais aptaukošanās risinājums ir regulāri pārbaudīt savu svaru un no jauna definēt dzīvesveidu, jo aptaukošanās neparādās vienā naktī. Tomēr kādā dzīves posmā mums var būt aptaukošanās, vai arī cita veida slimība var izraisīt aptaukošanos. Ja aptaukošanos neizraisa cita slimība vai stress, un mēs joprojām nevaram kontrolēt savu svaru, mums jāatgriežas pie dabas …

Daži no svara pieauguma cēloņiem

  • Mazkustīgs dzīvesveids pamazām noved pie svara pieauguma. Šāda veida svara pieaugums ir tik lēns, ka to ir grūti pamanīt … un pēkšņi kādu dienu mēs saprotam, ka esam resni.
  • Ēšanas paradumi veicina arī svara pieaugumu. Ēšana, kad mēs neesam izsalkuši, vai ēšana ar augstu kaloriju saturu, arī noved pie svara pieauguma. Šis vervēšanas veids arī ir lēns, bet paātrinās ar mazkustīgu dzīvesveidu.
  • Slimības un zāles. Dažas slimības izraisa svara pieaugumu. Slimības izraisīta augšana ir ātra un lielākajā daļā gadījumu ir viegli atgriezeniska, pareizi ārstējot. Zāles var izraisīt arī svara pieaugumu. Tā paša iemesla dēļ vienmēr ir labāk, ja iespējams, pāriet uz dabiskām procedūrām.
  • Grūtniecība izraisa arī svara pieaugumu. Daudzas sievietes uzskata, ka šis svara pieaugums ir normāls un nepieciešams. Tomēr patiesība ir tāda, ka svara pieaugums jākontrolē pat grūtniecības laikā, savukārt vēlams ir tikai veselīgs svara pieaugums.
  • Stress izraisa arī svara pieaugumu. Mēs bieži varam redzēt, ka, neskatoties uz labu dzīvesveidu un labiem ēšanas paradumiem, bez jebkādām slimībām vai medikamentiem, ķermenis joprojām sāk uzkrāt taukus. Stress ir galvenais svara pieauguma cēlonis.

Svara pieauguma mīti un patiesības

Daudzi mīti, puspatiesības, nepilnīga informācija, un dažādi mazumtirgotāji tos izplata tirgū, lai pārdotu savas “brīnumdarīšanas tabletes”, “brīnumdievu” un “brīnumdarbus”. Šeit ir daži no mītiem:

  • Vingrojiet. Zaudēt svaru var tikai sportojot, liekais svars ir kustību trūkums. Bet tā nav taisnība. Kaloriju sadedzināšana, izmantojot fizisko slodzi, ir ļoti sarežģīta. Lai sadedzinātu kalorijas no viena nevainīga banāna, nepieciešamas 15 minūtes. Pieņemsim par pašsaprotamu, ka visa veida vingrinājumi, neatkarīgi no tā, vai tie ir skriešana, vingrošana sporta zālē, joga vai pilates, kalpo tikai tam, lai uzturētu labu veselību un uzturētu svaru, nevis svara zudumu. Lai zaudētu svaru tikai vingrojumu dēļ, jums ir jāpieliek daudz pūļu.
  • Diēta. Daudzi cilvēki domā, ka, ēdot veselīgu pārtiku, kas nepatīk X dienas, viņi zaudēs Y kilogramus. Šis vienādojums ir spēkā tikai dažas dienas, jo smadzenes nevar ieprogrammēt ēst pārāk daudz pārtikas, kas mums arī nepatīk pārāk ilgi. Tāpēc mēs varam izturēt dažas dienas, bet pēc tam mēs pārietam pie kaut kā, ko var saukt par dubulto ēšanu, piemēram: es ēdu šo ābolu, jo tas ir veselīgs un palīdzēs zaudēt svaru, un tad es varu ēst šo mazo cepumu, jo kāds kaitējums var būt no tik maza cepuma …
  • Straujš svara zudums ir arī mīts. Mums ir zaudēt svaru lēni un veselīgi.
    Ēdot daudz veselīga un barojoša ēdiena, svars nepalielināsies, taču tas padarīs mani izturīgāku, kas arī ir mīts.
  • Ar vecumu cilvēks iegūst svaru. Tas arī ir mīts. Svaram jābūt saistītam ar dzimumu, ķermeņa tipu un augumu, nevis vecumu.
  • Svara pieaugums grūtniecības laikā nav jākontrolē, Tas ir arī mīts.
  • Slimības vai zāļu izraisītu svara pieaugumu nevar kontrolēt, Mīts.

Diēta un augi svara zaudēšanai

Vispirms ir jāsaprot, ka jo vairāk mēs vēlamies zaudēt svaru, jo lielāka apņēmība mums ir nepieciešama. Nekad nav par vēlu sākt zaudēt svaru. Diēta ar mazāku pārtikas daudzumu, kas mums nepatīk, nedarbojas, un mēs viegli no tā atsakāmies. Vingrinājumi kalpo tikai jūsu veselības un svara saglabāšanai, nevis svara samazināšanai. Veiciet pastāvīgas izmaiņas savā dzīvesveidā, un tās palīdzēs jums zaudēt svaru lēnām un neatgriezeniski. Šis svara zaudēšanas veids ir dabisks un būs pastāvīgs. Dažas no izmaiņām, kas jāveic, ir uzskaitītas zemāk. Visi šie fakti vienmēr ir bijuši ticami, taču mēs labāk tos ignorējam, nevis sekojam tiem. Jums vajadzētu uzvesties saskaņā ar šiem noteikumiem ne tikai vēlmes zaudēt svaru dēļ, bet jo īpaši holistiskas (holistiskas) pieejas veselībai kā tādas dēļ.

+ Dzert daudz ūdens, kas nozīmē, ka jūsu ķermenis vienmēr būs pietiekamā ūdens bilancē. Nedzeriet vienu vai divus litrus ūdens uzreiz, vienu vai divas reizes dienā. Dzeriet tīru ūdeni visu dienu. Tam var pievienot garšaugus svara zaudēšanai.

+ Ēd lēnām. Šo faktu mēs dzirdam katru dienu no agras bērnības, ir skumji, cik maz cilvēku tam seko. Ja jums patiešām nav laika ēst lēnām, labāk skaitiet kalorijas, jo

Jūs ēdat daudz vairāk nekā nepieciešams.

Ēdiet starp ēdienreizēm tikai tad, kad esat izsalcis. Pirms ēdat šokolādi, ābolu vai sauju riekstu, pajautājiet sev: “Vai es tiešām gribu to ēst?” Ja esat izsalcis, labāk ēdiet to, kas jums patīk. Jā, 2 šokolādes gabalu ēšana var būt labāka par vienu ābolu. Tā kā visbiežāk mēs nonākam pie iecienītās šokolādes vietā ar ābolu, mēs ēdam šokolādi, bet tikai ar ābolu. Tā ir dubultā ēšana.
Kaloriju skaitīšana nozīmē, ka, ēdot kaut ko veselīgu un barojošu, nenozīmē, ka no tā neko nedosiet. Tādēļ, ja jūs nolemjat izsekot kalorijas, tas nozīmē, ka jums jāpievērš uzmanība jūsu ēdamā daudzumam un kvalitātei. Viena pankūka ar ghee (Indijas sviestu) ir daudz labāka izvēle nekā pilna auzu pārslu bļoda ar cukuru, riekstiem un augļu sulu.
Regulāri vingrojiet, lai jūsu ķermenis būtu vesels. Bet neuztraucieties par vingrinājumiem, jo ​​jūs nosūtīsit nepatiesu signālu smadzenēm, ka stresa dēļ jums jāēd vairāk.

Samaziniet stresu savā dzīvē. Jūsu ķermenis nesaprot, ka esat saspringts, jo kavējaties ar autobusu, kavējat vai arī bērni neklausa. Ķermenis sasaista stresu ar pārtikas trūkumu. Tāpēc mēs parasti ēdam vairāk, kad mums ir stresa, un pat tad, ja mēs neēdam vairāk, mūsu ķermenis stresa apstākļos mēdz uzglabāt vairāk tauku. Ājurvēda piedāvā daudz ārstniecības augu, kas palīdzēs jums samazināt ikdienas stresu.

Ja slimības dēļ jūs pieņematies svarā, apmeklējiet ārstu. Zālēm jābūt pēc iespējas dabiskākām.

Svara pieaugumam grūtniecības laikā jābūt veselīgam, zīdīt bērnu vismaz vienu gadu, lai nodrošinātu grūtniecības laikā iegūtā liekā svara noņemšanu.

Jūs varat sev palīdzēt ar dabīgām Ājurvēdas zālēm, piemēram, Planet Ayurveda GARCINIA..

 

Autors: Ājurvēdas ārsts un zāļu ārsts, Dr. Vikrams Čauhans